Název
|
Kategorie
|
Typ
|
Velikost
|
Vloženo
|
Komunikace sluchově postižených |
Pedagogika |
Maturitní otázky |
(52 KB) |
27.1.07 |
Mluvená hlásková řeč, Psaná forma řeči, Mimika a gestikulace, Odezírání, Pomocné artikulační znaky, Daktylní řeč, Znakový jazyk |
Specifika předškolního vzdělávání |
Pedagogika |
Maturitní otázky |
(32 KB) |
04.6.07 |
Specifika předškolního vzdělávání, Metody a formy práce |
Materinský jazyk - didaktika |
Pedagogika |
Přednášky |
(208 KB) |
02.11.10 |
Jazyk a jazyková komunikácia
Český jazyk a literatúra a Cudzí jazyk.
- komunikačná a slohová výchova
- jazyková výchova
- literárna výchova
Cieľové zamerania vzdelávacej oblasti
Príprava učiteľa na vyučovanie materinského jazyka a literárnej výchovy v špeciálnej základnej škole
Osobitosti vyučovacích metód využívaných na hodinách materinského jazyka v špeciálnych základných školách
Metódy podávania, osvojovania, upevňovania vedomostí a zručností a metódy vytvárania návykov
Metódy preverovania, hodnotenia a klasifikácie (diagnostické klasifikačné metódy)
Osobitosti organizačných foriem vyučovania slovenského jazyka a literárnej výchovy v špeciálnej základnej škole
Osobitosti vyučovania slovenského jazyka a literárnej výchovy v triedach s viacerými ročníkmi
Inštrukčné médiá využívané v edukačnom procese v predmete slovenský jazyk a literárna výchova v špeciálnej základnej škole
Sloh ako súčasť jazykového vyučovania
|
OSVOJOVANIE PRAVOPISU |
Pedagogika |
Přednášky |
(62 KB) |
02.11.10 |
osvojení pravopisu
- osvojení pravopisných pravidel, pravopisných vědomostí, pravopisných zručností, pravopisných návyků
|
Špeciálna didaktika materinského jazyka |
Pedagogika |
Přednášky |
(119 KB) |
02.11.10 |
didaktika
příprava učitele na vyučování mateřského jazyka
jazykový rozbor
- vysvětlování, prodloužený výklad
- nápravné metody
- metody prověřování, hodnocení a klasifikace
vyučovací hodina
|
Dieta ako objekt pedagogického pôsobenia - ponatie Eriksona |
Pedagogika |
Přednášky |
(124 KB) |
02.11.10 |
Dieťa ako objekt pedagogického pôsobenia – poňatia E. Eriksona
Eriksonova teória ontogenézy psychiky a sociálny vývoj človeka.
Od dôvery k pracovitosti.
-Dojčenský vek.
- Ranné detstvo.
- Vek hry.
- Vek zaškolenia.
Od identity k integrite.
-Adolescencia
-Mladá dospelosť.
- Stredná dospelosť.
- Starší vek. |
Metody ve vyučování |
Pedagogika |
Přednášky |
(27 KB) |
12.10.11 |
Obsahem přednášky je seznámení s podstanými metodami ve vyučování v rámci osvojování nových poznatků. |
Jaký by měl být učitel? |
Pedagogika |
Referáty |
5 KB |
03.4.06 |
Druhy učebnic cizích jazyků |
Pedagogika |
Referáty |
2 KB |
05.4.06 |
Profesní etika - případová studie |
Pedagogika |
Referáty |
11 KB |
06.4.06 |
Humanistická výchova |
Pedagogika |
Referáty |
(25 KB) |
03.12.06 |
Humanistická výchova |
Cíle výchovy |
Pedagogika |
Referáty |
(41 KB) |
08.12.06 |
Cíle výchovy - formulace, faktory působící na formulace cílů výchovy |
Fenomenologická teorie osobnosti |
Pedagogika |
Referáty |
2 KB |
21.1.07 |
Fenomenologická teorie osobnosti |
Pojetí dítěte v historickém kontextu |
Pedagogika |
Referáty |
(37 KB) |
04.6.07 |
Dítě v době pravěku, starověku, středověku, novověku. John Locke, Jean Jack Rousseau |
Pedagogické zásady |
Pedagogika |
Referáty |
(37 KB) |
04.6.07 |
Zásada komplexního rozvoje osobnosti dítěte, Zásada vědeckosti, Zásada individuálního přístupu k dítěti, Zásada spojení teorie s praxí, Zásada uvědomělosti a aktivity, Zásada názornosti |
Logopedie |
Pedagogika |
Referáty |
(38 KB) |
28.6.08 |
Logopedie |
Didaktika |
Pedagogika |
Referáty |
(76 KB) |
17.4.09 |
Didaktika |
Výhody a nevýhody multietnické společnosti |
Pedagogika |
Seminární práce |
(69 KB) |
29.4.12 |
Vymezení pojmů
Historie národnostních menšin
Výhody a nevýhody jednotlivých menšin |
Dětské hry |
Pedagogika |
Seminární práce |
27 KB |
06.4.06 |
Autorita v edukačních souvislostech |
Pedagogika |
Seminární práce |
(101 KB) |
09.11.06 |
Autorita školy, Autorita učitelská, Vnější a vnitřní vlivy působící na utváření autority učitele, Vlastnosti učitele podporující autoritu, Uplatňování a přijímání autority |